Friday, August 6, 2010

the 1st-page

where a letter starts a story...



dalam hidup, terlalu banyak perkara untuk dibualkan, dicakapkan, diberitahukan, diceritakan.
Lebih banyak kepunyaan Tuhan.
Cuma pada siapa? Tentang apa? Bila?
Untuk menulis pun masih terkial-kial mencari idea mengeluarkan kata.
Bukan susah, tapi payah.
Tak semua orang berfikiran seperti kita, dan kita bukan selalu boleh berfikiran macam orang
Seribu satu maksud boleh ditafsirkan dengan satu perkataan
Seribu satu perasaan boleh ditujah dengan satu perbuatan
Mungkin cuma aku yang kurang mahir meluahkan perasaan. Mungkin sebab terlalu terbiasa hidup berseorangan. dan bukan cara aku melempiaskan rasa-rasa ini sewenang-wenangnya.
Hidup adalah perkongsian. Tapi tak semua kan?
dan entri ini tak seharusnya berada di sini.


* * *


p/s: kenapa senyap??
aku tidak pekak - maka aku akan mendengar,
dan aku tidak bisu - maka aku akan berkata-kata!



terlalu penat duduk. aku ingin berjalan & berlari

No comments:

Post a Comment