Monday, November 22, 2010

the 27th page

we move from 1 to another space in times. Sometimes, we play alone. We lose turn, and redo. there's just no u-turn


aku mendengar untuk memekakkan
aku melihat untuk membutakan
aku berbicara untuk membebaskan
aku berjalan untuk meredakan
aku berlari untuk menjauhkan
aku bangun untuk memisahkan

kadang kala terkalahkan
maka aku sembunyikan air mata
di sebalik hilai tawa dan lakonan kegembiraan
siapa yang tahu akan aku?
maka dia penipu!

kerana aku tahu telah ditinggalkan
kau juga ditinggalkan
kita semua sedar ditinggalkan
oleh masa yang tak setia dan
tak pernah setia
bersama memori yang membusukkan jiwa!
lalu aku terjaga dan
aku yang dahulu ialah Siapa..
di tengah dunia baru yang
melarutkan aku dalam angin
yang dihantar dari damai sana.
Nyatakan yang aku masih dalam doa mu.

No comments:

Post a Comment